اسپاتیفایSpotifyچیست؟همه چیز درباره اسپاتیفای

با پیشرفت اینترنت و بالا رفتن سرعت آن سرویس های ابری آهنگ ها و موزیک ویدئو هارا برای شما نگه داری میکنند و شما دیگر نیازی به دانلود آهنگ ندارید.بدون شک اسپاتیفای بهترین سرویس پخش موزیک در دنیاست که محبوب دوستداران موسیقی واقع شده است.

این اپلیکیشن درسال۲۰۰۸توسط یک شرکت سوئدی عرضه شد که یک سرویس استریم و پخش موزیک و پادکست با رعایت قوانین کپی رایت است .افراد میتوانند موزیک های خود را در این برنامه با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به ازای هر بازدید و گوش کردن دیگران برای خود درآمد زایی کنند.

 

در طی ۱۲سال عرضه اسپاتیفای توانسته ۲۸۰میلیون کاربر را به خود جذب کند که ۱۳۰میلیون از آن ها اکانت پرمیوم (پولی)دارند.البته شما میتوانید به صورت رایگان هم از این اپلیکیشن استفاده کنید وضرورتی برای تهیه نسخه پرمیوم ندارید.اما در نسخه رایگان شما با یک سری محدودیت ها از جمله عدم امکان دانلود موزیک ها و نمایش تبلیغات به ازای هر چند دقیقه گوش دادن به موسیقی مواجه میشوید. این محدودیت ها برای گوشی موبایل نسبت به نسخه دسکتاپ بیشتر است .از سیاست های این اپلیکیشن است که کسانی که برای مدت طولانی به موسیقی گوش میدهند را وادار به خرید اکانت پرمیوم میکند .

اسپاتیفای پرمیوم

اسپاتیفای برای جذب کاربران بیشتر در بخش پولی (اکانت پرمیوم)پلن های مختلفی قرار داده است :

۱-تک کاربره

۲-دو کاربره که مسلما به صرفه تر است و دو کاربر میتوانند همزمان از آن استفاده کنند. یکی از آن ها در نقش رئیس که میتواند لینک دعوت را برای یک کاربر دیگر ارسال کند .

۳-Family sharing پلنی جذاب است که ۶ اکانت میتوانند به آن متصل شوند .یک نفر به عنوان رئیس اکانت را خریداری کرده و ۵نفر دیگر به آن دعوت شده و از اسپاتیفای به صورت پریمیوم استفاده میکنند .

۴-پلن دانش آموز ها ودانشجویان که تک کاربره است و همچنین به صرفه

مانند دیگربرنامه هایی که در ایران استفاده میشود متاسفانه اسپاتیفای فیلتر است وعلاوه برآن، این سرویس در ایران تحریم است.یعنی کسانی که در کشور ایران هستند اجازه استفاده از آن را ندارند .برای ثبت نام و ورود به اسپاتیفای نیاز به تغییر آی پی دارید (استفاده از فیلتر شکن). وقتی اکانت ساخته میشود و شماوارد حساب خود میشوید تا چند روز بدون استفاده از فیلتر شکن مشکلی پیش نخواهد آمد .اما طبق گفته ی کاربران وقتی اسپاتیفای متوجه شود که در لوکیشن گفته شده نیستید(حدودا پس از ۱۵ روز ) شما را از اکانت خود بیرون میکند.البته این مشکل فقط برای اکانت های Free است و اکانت های پرمیوم با این مشکل مواجه نخواهند شد .

امکانات و قابلیت ها

سرویس اسپاتیفای بسیار مشابه یک شبکه اجتمائی است .شما در این اپلیکیشن میتوانید اسم خواننده یا موزیک را جست و جو کرده ،خواننده مورد علاقه خود را دنبال کنید ، و حتی با دنبال کردن اکانت دوستان خود آگاه شوید که در هر لحظه در حال گوش دادن چه موزیکی هستند.میتوانید پلی لیست هایی از آهنگ های مورد علاقه خود ایجاد کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.همچنین میتوانید پلی لیست هایی بسازید که چندین نفر قابلیت اضافه کردن موزیک به آن را داشته باشند .

از دیگر امکانات این اپلیکیشن این است که شما میتوانید موزیک مورد علاقه خود را لایک کنید. و این موزیک دریک دسته بندی به اسم  liked songsقرار میگیرد که مجموعه ای از علاقه مندی های شمارا دربرگرفته .

اسپاتیفای هر هفته به کاربران خود یک پلی لیست عرضه میکند که این پلی لیست کاملا مطابق با سلیقه آن ها  در گوش دادن موسیقی است.با توجه به موزیک های پلی شده و لایک شده، هوش مصنوعی تشخیص میدهد که شما به چه ژانری علاقه مند هستید وباگذر زمان واستفاده بیشتر از این اپلیکیشن این اطلاعات کامل و کامل تر میشود و دسته بندی ارائه شده بیشتر مطابق با علاقه مندی های شما خواهد بود.

امکان دانلود آهنگ در اسپاتیفای وجود دارد؟

شما در اسپاتیفای میتوانید آلبوم ،تک آهنگ و…را دانلود کنید ،اما نمیتوانید به فایل آن دسترسی پیدا کنید و تنها در خود برنامه اسپاتیفای قابل مشاهده هستند.کاربر میتواند به صورت آفلاین در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارد از موزیک های دانلود شده استفاده کند .

در اسپاتیفای کیفیت های مختلف برای پخش موزیک وجود دارد:

Low

Normal

High

Very high

در تنظیمات برنامه شما میتوانید کیفیت مد نظر خود را انتخاب کنید . مسلما کیفیت بیشتر مصرف اینترنت بالاتری را به همراه دارد .

اسپاتیفای روی مک ،ویندوز،IOS،اندروید ودیگر پلتفرم ها در دسترس است و حتی نسخه web آن موجود است یعنی شما بدون نیاز به نصب برنامه میتوانید از ان استفاده کنید.

اسپاتیفای بی رقیب نیست

اولین رقیب این اپلیکیشن ،sound cloudاست .مشابه اسپاتیفای یک پلتفرم پخش موزیک آنلاین است .نکته ای که راجب ساند کلاود وجود دارد این است که در آن افراد غیرمشهور بیشتری پیدا میشود و محدودیت چندانی برای آپلود آهنگ ها وجود ندارد .

مهم ترین و جدیدترین رقیب اسپاتیفای ،اپل موزیک است .این برنامه در امریکا با استقبال خوبی مواجه شد اما اسپاتیفای قطعا کاربران بیشتر و دیتابیس قوی تری هم دارد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با برنامه اسپاتیفای آشنا کنیم و بخش های مختلف آن را به شما معرفی کنیم امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

جدیدترین مطالب

تبلیغات

بیشترین بازدید ها

لینک شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up