برنامه تردز اینستاگرام چیست

اینستاگرام تردز یک اپلیکیشن متن محور جدید است که در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۴ تیر ۱۴۰۲) توسط شرکت متا، مالک اپلیکیشن‌های اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ معرفی شد. شما می‌توانید تردز را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

تردز در نگاه اول شباهت زیادی به توییتر دارد. فید کاربران در هر دو پلتفرم با پست‌های متنی پر می‌شود و کاربران با استفاده از این مطالب می‌توانند در جریان تازه‌ترین رویدادهای جهان قرار بگیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. وقتی وارد تردز می‌شوید، فید صفحه شما با مطالب افرادی که آنها را دنبال کرده‌اید و همچنین مطالب سایر کاربران تردز پر می‌شود.این برنامه فقط در پنج روز توانست بیش از ۱۰۰میلیون کاربر کسب کند که یک رکورد جدید به حساب می آید.

گفتنی‌‌است که اینستاگرام اولین بار در سال ۲۰۱۹ اپلیکیشنی به نام Threads را منتشر کرده‌ بود. این اپلیکیشن طبق توضیحات اینستاگرام «یک اپلیکیشن پیام‌رسان دوربین محور بود که به کاربران امکان می‌داد با دوستان نزدیک خود در ارتباط باشند.» اما نسخه ۲۰۲۳ تردز، به طور کامل جایگزین این نسخه قدیمی‌تر شد.

قوانین تردز

به گفته شرکت متا، پست‌هایی که در تردز منتشر می‌کنید محدود به ۵۰۰ کاراکتر هستند. در تردز هم مثل توییتر می‌توانید به مطالب منتشر شده توسط سایر کاربران پاسخ دهید، آنها را دوباره منتشر کرده و از آنها نقل قول کنید. اما این اپلیکیشن در مجموع سیستم پیمایش و زیبایی شناسایی فعلی اینستاگرام را ترکیب کرده و به شما امکان می‌دهد که مطالب تردز را مستقیما در استوری‌های اینستاگرام منتشر کنید.

حساب‌های تردز هم مثل اینستاگرام می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. حساب‌های تایید شده اینستاگرام به صورت خودکار در تردز هم تایید می‌شوند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در مطلبی که در شبکه اجتماعی تردز منتشر کرده، می‌گوید: (هدف تردز، ایجاد یک گزینه جدید و فضای عمومی دوستانه برای گفتگو و برقراری تعامل است. امیدواریم که بتوانیم بر اساس قابلیت‌های اینستاگرام یک تجربه جدید بر مبنای متن، ایده‌ها و گفتگو درباره آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد، ایجاد کنیم.)

نصب اپلیکیشن تردز

برای دانلود این اپلیکیشن باید گوگل پلی استور یا اپ استور را باز کرده و عبارتTreads an Instagram app را در فیلد جست و جو بنویسید تا بتوانید آخرین نسخه آن را پیداکنید و به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.لازم به ذکر است که این اپلیکیشن جدید همانند دیگر برنامه ها در ایران فیلتر است و از فروشگاه های ایرانی حذف شده است.

ایجاد حساب کاربری

تردز به حساب اینستاگرام شما لینک می‌شود؛ بنابراین بر خلاف سایر اپلیکیشن‌ها، نیازی به ایجاد حساب کاربری جدید ندارید و می‌توانید با همان اکانتی که در اینستاگرام دارید،‌ در تردز هم فعالیت کنید. کافی‌است روی نام کاربری خودتان در پایین صفحه خوشامدگویی به تردز، کلیک کنید. پس از ورود به اکانت تردز، نمی‌توانید آن را به‌صورت مستقل پاک کنید. با حذف اکانت تردز، اطلاعات حساب کاربری شما در اینستاگرام نیز حذف می‌شود. البته شما می‌توانید اکانت تردز را غیرفعال کنید؛ در این صورت، مشکلی برای اطلاعات حساب اینستاگرام ایجاد نخواهد شد. گفتنی‌است که مدیران تردز از انتشار آپدیت در آینده نزدیک خبر داده‌اند تا کاربران بتوانند اکانت تردز را ‌به‌صورت مستقل حذف کنند،‌ بدون اینکه اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام پاک شود.

پس از این که این اپلیکیشن با ریزش ۵۰درصدی کاربران خود مواجه شد،مارک زاکر برگ و کمپانی متا اعلام کردند که کاملا از این اتفاق مطلع هستند و از اول هم میدانستند که چنین اتفاقی در پیش است ،اما برای آن آماده بوده و قرار است در آپدیت های جدید به این برنامه قابلیت های مختلفی اضافه شود که جذب دوباره کاربرها رقم میزند .

دنبال کردن فالوورهای اینستاگرام در تردز

با توجه به ارتباط تنگاتنگ تردز با اینستاگرام، می‌توانید گزینه دنبال کردن خودکار حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید را انتخاب کنید. شما می‌توانید فقط بعضی از این حساب‌ها را دنبال کنید یا از گزینهfollow all برای دنبال کردن همه آنها استفاده کنید .

موافقت با شرایط استفاده

تردز قدرت گرفته از اینستاگرام است و از اطلاعات هر دو اپلیکیشن برای شخصی سازی تبلیغات جهت نمایش به شما استفاده می‌شود. با پیوستن به تردز، شما با سیاست‌ها و شرایط استفاده از متا موافقت می‌کنید. می‌توانید قبل از پیوستن به تردز، روی هر لینک کلیک کنید تا سیاست مربوطه را ببینید.هر زمان آماده بودید، کافی‌ست روی گزینه  joinکلیک کنید.

ویژگی های تردز

تردز در ۱۰۰ کشور مختلف و با بیش از ۳۰ زبان برای انواع گوشی‌های iOS و اندروید، از جمله گوشی S23 Ultra و غیره قابل نصب است.

ظرف کمتر از یک هفته پس از رونمایی از تردز، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد و تردز از نظر سرعت رشد بین همه اپلیکیشن‌ها، رکورد شکن شد. این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما هم بین میلیون‌ها کاربر تردز باشند؛ پس اگر در اینستاگرام فعالیت کاری دارید، این فرصت را از دست ندهید.

می‌توانید در تردز مطالبی با طول حداکثر ۵۰۰ کاراکتر را منتشر کنید که تقریبا دو برابر محدودیت ۲۸۰ کاراکتری توییتر است. قابلیت انتشار پست‌های طولانی‌تر باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانیم افکارمان را بیان کرده و ماجراهای مورد نظرمان را برای دیگران تعریف کنیم. به این ترتیب، مخاطبان نیازی به مرور چند پست برای بررسی همه این اطلاعات نخواهند داشت.

تعامل با دیگران در تردز به راحتی و آسانی انجام می‌شود.در انتهای هر پست ۴ آیکون وجود دارد که اگر کاربر اینستاگرام هستید به احتمال زیاد با ۳مورد از آن ها اشنایی خواهید داشت:

یک علامت قلب برای لایک کردن پست.

یک حباب نقل قول برای پاسخ دادن مستقیم به تردها (در اینستاگرام، ضربه زدن روی این آیکون باعث باز شدن بخش کامنت‌ها می‌شود).

یک دکمه انتشار مجدد. با استفاده از این دکمه می‌توانید پست مورد نظر را مستقیما در اکانت تردز خودتان منتشر کنید یا مطلب مورد نظر را به صورت نقل قول منتشر کرده و دیدگاه‌های خودتان را به آن اضافه کنید.

برای انتشار پست در یک پلتفرم دیگر از علامت هواپیمای کاغذی استفاده کنید. می‌توانید برای انتشار مطلب در فید یا استوری اینستاگرام، انتشار آن در توییتر، کپی کردن لینک مطلب یا انتشار آن به روش‌های دیگر نیز از همین دکمه استفاده کنید.

امکان انتشار فوری مطالب از تردز در اینستاگرام

تردز ارتباط نزدیکی با اینستاگرام دارد و به همین دلیل، متا امکان به اشتراک گذاری آسان و فوری مطالب را بین این دو شبکه اجتماعی فراهم کرده است. شما می‌توانید مطالب خودتان یا هر صفحه عمومی (پابلیک) از تردز را به استوری اینستاگرام اضافه کنید.برای این کار، روی هواپیمای کاغذی پایین ترد مورد نظر کلیک کرده و گزینهadd to story را انتخاب کنید تا اینستاگرام به صورت خودکار باز شود. حالا می‌توانید مطلب مورد نظر را ویرایش کرده یا مستقیما برای فالورهای اینستاگرام خودتان منتشر کنید.

نکته: مثل پست‌های اینستاگرامی که در استوری منتشر می‌کنید، امکان ویرایش کردن محتوای تردی را که بازنشر می‌کنید، نخواهید داشت. فقط می‌توانید پس زمینه استوری را تغییر دهید یا به آن استیکر و گیف اضافه کنید؛ اما امکاناتی مثل خط کشیدن روی پست یا تغییر دادن پست اصلی وجود ندارند.

حساب‌هایی که در اینستاگرام تیک آبی دارند، به صورت خودکار در تردز هم تیک آبی خواهند داشت و نیازی به طی کردن دوباره مراحل لازم برای دریافت تیک آبی نیست. وقتی یک حساب تایید شده در اینستاگرام در تردز هم عضو می‌شود، تیک آبی به صورت خودکار در کنار نام کاربری او قرار می‌گیرد.

عدم نمایش تبلیغات

در حال حاضر، اپلیکیشن تردز هیچ قابلیتی برای درآمدزایی یا نمایش تبلیغات ندارد؛ هر چند ممکن است در آینده نزدیک این شرایط تغییر کند. پس فعلا می‌توانید بدون وقفه و مزاحمت از این اپلیکیشن استفاده کنید.

با ساخت حساب تردز، در اپ اینستاگرام عددی به‌شکل لینک در بایوی پروفایلتان ظاهر می‌شود و در نسخه وب یک آیکون تردز در بالای صفحه پروفایتان ظاهر می‌شود. این عدد نه‌تنها نشان می‌دهد که شما چندمین نفری هستید که به تردز پیوسته‌اید بلکه به فالوورها و کاربرانی که از حسابتان بازدید می‌کنند، اجازه می‌دهد که بدانند شما در تردز پروفایل دارید. کلیک روی عدد یا آیکون تردز در بایوی اینستا، به باز شدن پروفایل تردزتان ختم می‌شود.انتخاب این‌که آیا این نشان عددی در بایوی پروفایتان نمایش داده شود یا خیر، به عهده خودتان است. البته قرار است این نشان موقت به‌زودی از پروفایل‌ها حذف شود؛ اما این احتمال وجود دارد که مانند نسخه وب اینستاگرام، نشان عددی جای خود را به آیکون تردز بدهد.

رقابت با توییتر

پس از الهام گرفتن ریلز از تیک‌تاک و استوری از اسنپ چت، مدیر عامل متا با الهام گرفتن از اپلیکیشن معروف توییتر، پلتفرم خود را با نام Threads منتشر کرد. این در حالی بود که ایلان ماسک مشغول افزایش محدودیت‌های توییتر برای کاربران بود. مارک زاکربرگ فرصت را غنیمت شمرد و تردز را یک هفته زودتر از زمان تعیین‌شده منتشر کرد. شاید به همین دلیل بود که تردز تنها دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرد. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید ۸۵۲ روز طول کشید تا فیسبوک به ۱۰ میلیون کاربر برسد و توییتر در ۷۸۰ روز به این آمار رسید.

تردز تازه‌ترین پلتفرمی است که با هدف کنار زدن توییتر، به عنوان اپلیکیشنی برای گفتگوهای عمومی و بلادرنگ منتشر شده است؛ اما از جهات مختلف، شانس خوبی برای موفقیت دارد.از سال پیش، یعنی زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، خیلی از کاربران خواستار ایجاد یک پلتفرم جایگزین برای توییتر بودند. مشکلات فنی مکرر و تغییر سیاست‌های توییتر باعث شده که برخی از کاربران توییتر، این پلتفرم را ترک کنند.

تردز کمتر از ۵ روز بعد از انتشار، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد. این‌درحالی‌است که رکورد سریع‌ترین رشد در بین پلتفرم‌های جدید، در اختیار ChatGPT بود که پس از دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید!

از جمله مزیت‌های تردز نسبت به توییتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رابط کاربری آسان‌تر

رایگان بودن تمامی بخش‌های تردز

قابلیت به اشتراک‌گذاری متن‌هایی با حداکثر تعداد حروف ۵۰۰ حرف (برخلاف توییتر که تنها ۲۸۰ حرف می‌توان به اشتراک گذاشت)

قابلیت اتصال به اکانت اینستاگرام

امکان قرار دادن ویدیوهای ۵ دقیقه‌ای در تردز

از جمله معایب تردز عبارتند از:

فیلتر بودن تردز در ایران

عدم امکان هشتک‌گذاری در پست‌ها

عدم امکان ویرایش پست‌ها و پاک کردن آنها

نداشتن قابلیت ساخت اکانت بدون داشتن اکانت اینستاگرام

 

این اپلیکیشن هنوز نسبتا ساده و خالی از امکانات است و برخی آپشن‌های پرطرفدار توییتر را ندارد؛ مثل نسخه وب، قابلیت ارسال پیام، مشاهده مطالب پرطرفدار و قابلیت ویرایش پست‌ها. با این وجود،‌ استقبال خوبی از آن شده و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی شده است.

منابع

https://www.zoomit.ir/software-application/406970-what-is-threads-instagram/

https://www.didnegar.com/mag/what-are-instagram-threads-teaching-how-to-use-threads/

https://meghdadit.com/mag/what-is-the-instagram-threads/

 

 

 

 

 

 

جدیدترین مطالب

تبلیغات

بیشترین بازدید ها

لینک شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up