گلکسی رینگ، حلقه هوشمند سامسونگ با قابلیت‌های جذاب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

گلکسی رینگ

گلکسی رینگ در دومین رویداد Unpacked سامسونگ در سال ۲۰۲۴ و ماه جولای به همراه محصولاتی دیگر همچون گوشی گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، گلکسی واچ اولترا، گلکسی واچ ۷ و… معرفی شد. زیبایی ظاهری و قابلیت‌های منحصر به فرد این حلقه موجب شده تا توجه‌های بسیاری به سمت آن جلب شود. چه بسا این اولین محصول سامسونگ است که به واسطه آن به عرصه حلقه های هوشمند وارد می شود.  این حلقه به گونه‌ایی طراحی شده تا مناسب استفاده در مکان‌های مختلف و بدون محدودیت باشد. گلکسی رینگ بسیار سبک، ساخته شده از تیتانیوم و سه پوشش ضدخش، با ردیاب سلامتی قدرتمند و پشتیبانی از هوش مصنوعی سامسونگ است.

طراحی مدرن

بدنه گلکسی رینگ از تیتانیوم درجه ۵ ساخته شده است. این امر موجب شده تا این حلقه کاملا سبک،مقاوم و خوش دست باشد. همچنین حلقه سامسونگ در برابر آب مقاوم است(تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه) و گواهی استاندارد IP68 دارد. با طراحی مقعرش (Concave Design) کمترین حساسیت را به خراش دارد. پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. ضخامت حلقه هوشمند سامسونگ تنها ۷ میلی‌متر است (ابعاد ۷×۲.۶ میلی متر) و وزنی بین ۲.۳ تا ۳ گرم دارد.

این حلقه در ۹ سایز از ۵ تا ۱۳ قابل سفارش است تا کاملا متناسب با انگشتان شما باشد. به همراه گلکسی رینگ، یک پایه شارژ از جنس فولاد ضد‌زنگ و پلاستیک نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که  پوشش شفاف دارد و با چراغ های LED اش می‌توانید تشخیص دهید که حلقه شما در چه مرحله ایی از چرخه شارژ قرار دارد. ابعاد این محفظه شارژ ۴۸.۹×۴۸.۹×۲۴.۵۱ میلی‌متر است و وزن آن ۶۱ گرم است.

 

بیشتر  مشخصات و بررسی تخصصی S24 Ultra؛ پرچمدار 2024 سامسونگ
گلکسی رینگ

گلکسی رینگ در سه رنگ تیتانیوم طلائی، تیتانیوم نقره‌ایی مات و تیتانیوم مشکی وارد بازار می‌شود.

گلکسی رینگ چگونه کار می‌کند؟

واقعیت این است که گلکسی رینگ به عنوان جدیدترین نوآوری ردیاب سلامت سامسونگ از ۳ سنسور کوچک با طراحی خاصی ساخته شده تا در‌میان انگشتان به راحتی جای بگیرد. این سنسورها اطلاعات را درباره وضعیت شما بدست می‌آورند و آن‌ها را در برنامه Samsung Health ذخیره می‌کنند. حال شما با اتصال به سایر دستگاه های هوشمندتان و استفاده از اپلیکیشن Samsung Health می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید. اما این تمام ماجرا نیست! شما می توانید با اتصال گوشی یا ساعت هوشمندتان به گلکسی رینگ، آن‌هارا با حرکاتی ساده کنترل کنید. برای مثال با دو مرتبه فشردن انگشتانتان به هم، میتوانید دوربین گوشی را کنترل کنید یا آلارم را خاموش کنید. البته مسلم است که تمامی دستگاه‌های سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. شما برای دستیابی به این قابلیت باید حتما از دستگاه‌های شرکت سامسونگ و رابط کاربری One UI 6.1.1 به بعد استفاده کنید 

گلکسی رینگ
سنسورها

با اتصال حلقه سامسونگ به  گوشی سامسونگ‌تان می توانید در صورت گم شدن حلقه به راحتی آن را پیدا کنید. با فعال کردن قابلیت Find my support ، حلقه شما در هر مکانی که باشد روشن می‌شود و می‌توانید موقعیت آن را از روی اپلیکیشن پیدا کنید اگر از ساعت‌های گلکسی نیز دور دستتان استفاده می‌کنید، می‌توانید این حلقه را نیز به آن متصل کنید و با خاموش کردن حسگر‌هایش به عمر بیشتر باتری‌آن کمک کنید 

گلکسی رینگ چه قابلیت‌هایی دارد؟

پایش وضعیت سلامتی و تناسب اندام

درست مانند سایر محصولات این چنینی،ساعت‌ها و مچ بندها که شرکت‌ها و برندهای بزرگ برای توسعه نام خود وارد صنعت کالای دیجیتال می‌کنند، گلکسی رینگ نیز به عنوان دستگاهی برای پایش وضعیت سلامتی و تناسب اندام معرفی شده تا مردم بتوانند از آن برای پی بردن به وضعیت سلامتی‌شان استفاده کنند. برای مثال، شما می‌توانید با گلکسی رینگ، ضربان قلبتان را به صورت ۲۴ ساعته پایش کنید.  قابلیت Live Heart Rate Check به شما این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه‌ایی که اراده کنید، ضربان قلبتان را اندازه بگیرید. همچنین این قابلیت جزئیات بیشتری درباره ضربان قلب‌، میزان ضربان در دقیقه و… به شما ارائه می‌دهد.

گلکسی رینگ

گلکسی رینگ می‌تواند دویدن و پیاده روی شما را به صورت خودکار تشخیص دهد. البته قرار است در آینده تشخیص فعالیت‌ها و ورزش‌های بیشتری به این گجت هوشمند اضافه شود.  علاوه بر این‌ها اپلیکیشن Samsung Health به‌ واسطه Galaxy AI می تواند توصیه‌های مفیدی در رابطه با وضعیت سلامتی شما در اختیارتان قرار دهد. حتی برای جلوگیری از بی‌تحرک ماندن شما پس از مدتی ثابت ماندن در یک وضعیت به شما یادآوری میکند تا تحرک داشته باشید.  

قابلیت  Cycle Tracking

یک قابلیت مهم و پرکاربرد گلکسی رینگ برای بانوان، Cycle Tracking است. با این قابلیت بانوان می توانند به بررسی وضعیت سیکل قاعدگی خود بپردازند و به دمای داخلی پوست بدنشان پی ببرند. 

گلکسی رینگ

قابلیت نشان دادن سطح انرژی

این ویژگی جدید گلکسی رینگ در ساعت‌هایی مثل گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا نیز موجود است. با این قابلیت گلکسی رینگ از اطلاعات بدست آمده از  خواب، فعالیت، ضربان قلب شما و تنوع آن در خواب، انرژی شما را از ۰تا۱۰۰ محاسبه می‌کند. این عدد در واقعیت نشان دهنده سطح انرژی شما در قسمت‌های مختلف روز است. اگرچه لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای گوشی‌هایی که از هوش مصنوعی سامسونگ پشتیبانی می‌کنند در دسترس است. 

پایش وضعیت خواب

امکانات گلکسی رینگ در زمینه تحلیل و بررسی وضعیت شما در خواب فوق العادست! با وجود الگوریتم‌های هوش مصنوعی معیارهایی مثل حرکت در حین خواب، تأخیر خواب، ضربان قلب و تنفس شما در خواب را تعیین می‌کند و حتی خروپف‌های شما را نیز تشخیص می‌دهد. به عبارتی می‌توان گفت که گلکسی رینگ به شما الگوی خوابتان را نشان می دهد. علاوه بر این با داشتن گلکسی رینگ و به کمک اپلیکیشن Samsung Health، میتوانید توصیه‌هایی برای داشتن خواب بهتر و باکیفیت‌تر دریافت کنید.  

گلکسی رینگ چگونه شارژ می شود؟

با استفاده مداوم، شما می توانید تا ۷ روز بدون نیاز به شارژ از گلکسی رینگ استفاده کنید. در حالت استفاده عادی شما حتی می‌توانید تا ۱۴ روز بدون استفاده از شارژر از Galaxy Ring استفاده کنید. از آنجایی که سامسونگ به ظرفیت و دوام باتری توجه زیادی داشته، این از بزرگترین نقاط قوت این محصول به شمار می‌آید. البته این باتری غیرقابل تعویض بوده و ظرفیت آن در سایزهای مختلف گلکسی رینگ متفاوت است. برای مثال سایزهای ۱۲ و ۱۳ این حلقه باتری با ظرفیت ۲۳.۵ میلی‌آمپر ساعت دارند. سایزهای ۵ تا ۷ باتری ۱۷ میلی‌آمپرساعتی و سایزهای ۸ تا ۱۱ باتری ۱۸ میلی آمپر‌ساعتی دارند.

و اما محفظه شارژ نیز باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعت دارد که می تواند تنها با یکبار شارژ کردن، حلقه را تا ۲۰ بار شارژ کند. 

سوالات متداول

 آیا سامسونگ رینگ با گوشی‌های آیفون نیز کار می‌کند؟

خیر. متاسفانه گلکسی رینگ تنها از محصولات سامسونگ پشتیبانی می‌کند. 

گلکسی رینگ چگونه کار می‌کند؟

Galaxy Ring یک شتاب‌سنج، یک حسگر PPG و یک حسگر دمای پوست دارد. از این طریق می‌تواند ضربان قلب، خواب و موارد دیگر شما را ردیابی کند. 

آیا گلکسی رینگ هزینه اشتراک دارد؟

خیر. استفاده از گلکسی رینگ نیاز به تهیه هیچ گونه اشتراکی ندارد. اما مسلم است که برای استفاده از آن به گوشی‌های جدید سامسونگ و سخت افزارهای با پشتیبانی از Galaxy AI نیاز دارید.

Galaxy Ring از چه گوشی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

گوشی‌های سامسونگی که از حداقل نسخه اندروید ۱۱، حداقل رابط کاربری One UI 6.1.1 و همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy پشتیبانی می‌کنند. مثل سری S24 اولترا 

بیشتر  A25 و A15، بررسی مشخصات و مقایسه میان‌رده‌های جدید سامسونگ

قیمت گلکسی رینگ چقدر است؟

این محصول قیمتی معادل ۴۰۰ دلار دارد و از تاریخ ۲۴ جولای (۳مرداد ۱۴۰۳) دربازارهای منتخب قابل دسترس است.  

به طور کلی می‌توان گفت گلکسی رینگ، محصولی است با ترکیبی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نوآوری‌های سامسونگ. مثل سایر گجت‌های هوشمند، این امکان را فراهم می‌کنند تا با کمک راهکارهای مراقبتی و پیشگیرانه، سلامتی و تندرستی خود را کنترل کنید. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب،  وضعیت خواب، سلامت بانوان، گام‌شمار، محاسبه مسافت طی‌شده، محاسبه میزان کالری مصرف شده و پشتیبانی از Galaxy AI را دارد.  

send_to_mobileاین نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up